slovnik

Šiva Samhita

Citovaný Samaelem Aun Weorem v dokonalém manželství, a široce odvolávaný se hinduistickými spisovateli a mystikami, včetně Šrí Svámí Šivánanda, tajemný text s názvem Šiva Samhita ("Verše Šivy"), je roztříštěný, rozporuplný a velmi nepochopený odkaz, a to zejména mezi oddanými stoupenci hatha jógy. Přesto, když ho studujeme po boku dalších významných hinduistických textů, originální části textu se jednoznačně ozřejmí, ve srovnání s doplněnou nebo překroucenou verzí.

Většina textu Šiva Samhita popisuje fyzické cvičení, původně určené pro přípravu fyzického těla na důležitější práci sexuální transmutace a meditace. Samozřejmě, že většina čtenářů tohoto textu to ignoruje. My zde předkládáme nejdůležitější část, která se přímo týká sexuální energie. Jak řekl Samael Aun Weor: my "necháváme akrobatické kousky pro cirkusové akrobaty." Gnóze se zabývá rapidním duchovním probuzením, a proto jdeme přímo k věci.

Text je psán, jakoby ho diktoval samotný Šiva, symbolický zástupce božských tvůrčích a destruktivních sil, které máme uvnitř.

Siva a Parvati-zrno

Šiva a Párvatí transmutují zrno bez rozlití

Vadžrólí-mudrá

Se smilováním se nad mými oddanými stoupenci, Já [Šiva] nyní vysvětlím vadžrólí-mudrá, ničitel temnoty světa, nejtajnější ze všech tajemství.

Hospodář, který přesto, že žije podle svého přání a aniž by jednal v souladu s předpisy jógy (tj. zůstat svobodný), může prostřednictvím cvičení vadžrólí- mudrá dosáhnout osvobození.

Toto vadžrólí cvičení jógy osvobozuje, i když jsme ponořeni ve svých smyslech. A proto by ho měl jogín provádět s velkou opatrností (protože bez ovládnutí smyslů, to vede k destrukci).

Jako první, podle vhodných metod, ať moudrý jogín zasune svůj falus do ženského pohlavního orgánu a absorbuje z něj rozmnožovací sílu. Ať se miluje bez rozlití semene (bez orgasmu).

Když je jeho sexuální energie vzrušená, ať pohybuje falem (uvnitř ženského pohlavního orgánu). Pokud se náhodou semeno začne pohybovat (ven), ať zastaví svůj výtok praktikováním jóni-múdra (zadržením).

Ať odtáhne semeno doleva (být pasivní), a odstoupí od styku. Po chvíli, ať znovu pokračuje.

Řízením se radami svého instruktora a vyslovováním zvuku hum, hum, ať absorbuje skrze kontrakce apana váju (energie větru, tj. pránájáma) tvůrčí elementy jóni (ženský pohlavní orgán).

Prostřednictvím tohoto cvičení, jogín, uctívač lotosových-nohou svého Gurua, by měl získat rychlý úspěch v józe a popíjet nebeský nektar (amrita, sóma, ambrózie).

Jelikož semeno je lunární (sóma), a semínko je solární (kristické), ať je jogín ve svém těle sjednotí (pomocí tohoto cvičení).

Ja (Šiva) jsem semeno, Šakti (bohyně) je tvořivá tekutina. Když jsou (dokonale) zkombinované v těle (prostřednictvím tohoto cvičení), pak tělo jogína se stává božským.

Ejakulace semene přináší smrt, udržení uvnitř přináší život. Proto bychom se měli ujistit, že toto semeno udržíme uvnitř.

Rodíme se a umíráme skrze semeno, o tom není pochyb. S tímto vědomím musí jogín vždy zachovat své semeno.

Když ovládneme vzácný klenot semene, můžeme ovládnout cokoliv na Zemi. Díky jeho zachování, se můžete stát takoví ohromní, jako jsem já (Šiva).

Použití semene určuje štěstí nebo bolest všech bytostí žijících ve světě, kteří jsou oklamáni (touhou) a podléhají smrti a rozkladu.

Toto je nejlepší jóga. I když jsme ponořeni do světa smyslů, prostřednictvím tohoto cvičení můžeme dosáhnout dokonalosti.

Není pochyb o tom, že díky tomuto cvičení, jogín získá nejrůznější síly, zatímco se zároveň těší extáze světa.

Tuto jógu můžeme praktikovat spolu s velkou radostí. Proto by ji měl jogín praktikovat.

[...]

Já (Šiva) jsem odhalil tuto jógu z lásky k mým oddaným stoupencům. Je třeba, abychom ji s největší péčí dobře hlídali (udržovali čistou) a nevydali ji každému.

Jedná se o největší tajemství všech tajemství, jaké kdy bylo nebo bude (protože jeho zneužití může vytvořit démona), a proto ať ho jogín pečlivě střeží (před degenerací).

Tato kapitola je z knihy "Kundaliní jóga," napsaná Samaelem Aun Weorem